UWAGA LEKKIE SPOILERY!!!
Część 1 Have I Got A Story For You
No i muszę powiedzieć od razu, że jest to (jak dla mnie) najgorsza część tego filmu. Grupka dzieciaków przedstawia sobie swoje wizje nietoperza. Każdy twierdził, że go widział i opisuje go w inny sposób. Motyw ten pojawił się już o ile dobrze pamiętam w jednym z odcinków TASU. (który wtedy też mi się nie podobał). Rysunki w tej części zupełnie nie przypadły mi do gustu, a treściowo też nudnawo i niepotrzebnie. Wynudziłem się straszliwie na tym.
Część 2 Crossfire
No tutaj jest o niebo lepiej. Graficznie bardzo ładnie do tego dochodzi ciekawa fabuła. Batman zaczął działać (jak wiemy akcja w filmie dzieje się między Begins a Dark Knight) lecz nie wszyscy (prócz Gordona) żywią do niego zaufanie. Odcinek pokazuje, że Batman jest osobą godną zaufania o czym przekonuje się jeden z bohaterów historii.
Część 3 Field Test
Trochę odbiegająca od Batmana historia. Batman testuje nowe urządzenie pozwalające mu stać się kuloodpornym. Głupie i naciągane. Rysunek też średniak. Tutaj zdecydowanie gorzej od poprzednika.
Część 4 In Darkness Dwells
Zupełnie nie przypadł mi do gustu. Croc jest przedstawiony tragicznie. Scarecrow jeszcze ujdzie w tłumie. Ogólnie design mi się nie podoba. Do tego historia średnia.
Część 5 Working Through Pain
Bardzo dobry odcinek pokazujący szkolenie Bruce'a nad kontrolą bólu. Znów od strony graficznej ładnie oraz do tego dochodzi ciekawa historia. Końcowa scena miodzio.
Część 6 Deadshot
WOW! Chyba dla mnie najlepsza cześć z całego filmu. Design postaci rewelka do tego dochodzi świetna akcja, strzelanina. Bardzo podobała mi zabójstwo wykonane precyzyjnie przez Deadshote'a. Ogólnie odcinek przypomina te z TASU.
Podsumowując cały film powiem tylko jedno --Warto obejrzeć. Są gorsze i lepsze odcinki, ale każdy z nich (no możne prócz 1) zawiera jakiś tam ciekawy motyw.
Spoilery będę oznaczał na bieżąco. :)
1. "Have I Got A Story For You"
Również uważam, że to najgorsza z historii. Jest narysowana w taki sposób, że Batman wydaje się być jakimś mężczyzną z brzuszkiem (subiektywne odczucie). Kreska wyglądająca na niestaranną sprawia, że chciałem przerwać oglądanie reszty. Sama zaś historia nie wynagradza trudnego do przełknięcia stylu animacji - jej zamysł jest jasny. To byłby dobry film na początek zbioru, ale nie w tej - całkiem odmiennej od następnych części - formie.
2. "Crossfire"
Również moim zdaniem następuje tu skok jakościowy. Tylko niewielka grupa osób w Gotham miała okazję widzieć Batmana, więc oczywistym jest, że samozwaniec z pelerynką może budzić kontrowersje. Dobre rysunki, sprawnie opowiedziana historia, która świetnie pasuje do każdego herosa i która w tym filmie została gładko wpleciona w uniwersum Nietoperka dzięki głównym jej bohaterom - podwładnym Gordona.
3. "Field Test"
Dość oczywista historia, infantylna wręcz. Pomysł jest jasny, ale myślę że dało się go lepiej zobrazować. Rysunki znów dobre (nieznacznie gorsze, lecz w stylu odmienne), historia sprawnie pokazana, ale niezadowalająca.
4. "In Darkness Dwells"
Epizod czwarty zaczyna się całkiem klimatycznie i w ten sposób jest też prowadzony. Niewiele wnosi do tej serii. Mroczny początek, niemal epicki finał. Kreska nie najlepsza, ale kolorystyka dobra.
5. "Working Through Pain"
Jeden z podium. Ciężko ranny Batman próbuje się wydostać z kanałów. Jeśli się podda - zginie. Bruce wspomina jedną z młodzieńczych wypraw podczas której miał nauczyć się techniki okiełznywania bólu. Dobra kreska, dobry klimat, dobra pozycja.
6. "Deadshot"
Historia w typie tych sensacyjnych, ale opowiedziana z wyczuciem, rozwinięta i świetnie wykonana (kreska, kolory). Pozycja warta uwagi.
Pozycja warta uwagi. Pierwsza historia znacznie odstaje od reszty pod względem formy i może wiele osób zrazić, ale dalej jest już lepiej. Kolejny po "Animatrix" eksperyment Warnera. Znów udany.
Nie oznaczałem SPOILERÓW, bo starałem się ich unikać. Nie powinniście żadnych poważniejszych znaleźć.
Część 1 Have I Got A Story For You
Jak dla mnie świetna cześć, pewnie to za sprawą oryginalnego sposobu rysowania, to jak batman zmienia swój wygląd z opowieści na opowieść jest fenomenalne. To taka mieszanka abstrakcji, chaosu,niedbalstwa dziwnych mrocznych scenerii z jasnymi przyjemnymi dekoracjami. Świetny odcinek jako wstęp. Artystyczny odjazd.
Część 2 Crossfire
Wizualnie początkowo myślałem, że to będzie w stylu cyberpunkowym, potem jednak wiele sie zmieniało, aż do ukazania śmiesznego ruskiego mafiozy, najgorsza historyjka w całym filmie, wizualnie nawet na poziomie, ale szału nie ma.
Część 3 Field Test
Niezłe, porusza jeden z problemów batmana - czy mam prawo zabijać ludzi, czy mam prawo ich narażać. Styl anime nie bardzo pasuje do gacka, z tego względu ten odcinek uważam za najgorszy.
Część 4 In Darkness Dwells
Trzyma poziom, niezła grafika, kanały 2 wrogów. Kreska w klimacie Noir, bardzo mi się podoba. Chyba jeden z najbardziej klimatycznych odcinków.
Część 5 Working Through Pain
Niezły odcinek przedstawiający, trening Bruce'a nad kontrolowaniem bólu, wszystko to połączone z sytuacją gdy wpadł w kłopoty. Porządny epizod, aczkolwiek nie powalający. Styl totalnie nie w moim guście, jakieś wszystko takie za ładne. Przypominają się bajki dla dziewczynek.
Część 6 Deadshot
Ten nastawiony głównie na akcje odcinek, stanowi dobre uzupełnienie, reszty bardziej stonowanych odcinków. Rzucał się w oczy steampunkowy klimat, binokular deadshota, zindustrializowane miasto i wreszcie pociąg stylizowany na parowóz. Bardzo mi się podobało to połączenie.
Jest to chyba razem z odcinkiem 4 najlepsze co można zobaczyć w GK + brawa za odjechany epizod 1.
Ode mnie krótko: zgadzam sie z Wami jeśli chodzi o 2 ostatnie epizody, to dla mnie perełki godne Batmana, dobre animacje i świetne wyczucie klimatu tego bohatera. Pozostałe części to taki fristajl, który można przełknąć, ale zachwycić się tym nie sposób.
Uwaga, możliwe spojlery
Część 1 Have I Got A Story For You - Dobre na rozpoczęcie, jako coś lżejszego i ukazującego batmana z innej - choć niezbyt oryginalnej - perspektywy. Ciekawa, najbardziej "artystyczna" kreska, aczkolwiek mnie nie przypadła do gustu.
Część 2 Crossfire - Chyba najlepszy fragment jeśli chodzi o kreskę, natomiast fabuła banalna i nieciekawa.
Część 3 Field Test - Kolejny fragment, którego równie dobrze mogłoby nie być.
Część 4 In Darkness Dwells - Najlepsze gotham (chociaż trzeba zaznaczyć, że jeśli chodzi o klimat gotham, to wszystkie etiudy sprawdziły się wyśmienicie), ale fabuła pseudo-mroczna i znów nieciekawa.
Część 5 Working Through Pain - Etiuda, dla której warto obejrzeć cały film. Dobra - choć bez rewelacji - kreska, historia rozwijająca się sztampowo, ALE zakończenie moim zdaniem na poziomie prawdziwej sztuki.
Część 6 Deadshot - Tutaj świetna kreska i wartka akcja, natomiast odcinek, jak i wszystkie poprzednie, nie licząc 5 - do zapomnienia kiedy tylko odwróci się wzrok.
https://www.youtube.com/watch?v=84V3MWpZpzg
moja opinia dla ciekawych o animacji Gotham knight